aandacht trekken

Webteksten schrijven is snel de juiste aandacht trekken.

Bezoekers komen met een doel naar jouw website. Wie zijn die bezoekers en waar zijn ze naar op zoek? De antwoorden op die vragen vormen de basis bij het schrijven van jouw webteksten. Want hoe sneller je jouw bezoeker kunt bieden wat hij zoekt, hoe groter de kans is dat jouw website voor conversie zorgt. Kortom, het doel van webteksten schrijven is ervoor zorgen dat de teksten relevant zijn voor jouw bezoekers. Het creëren van herkenbaarheid speelt daarbij een grote rol. Denk vanuit je (potentiële) klant: wat raakt, wat zoekt hij echt, welke emotie zit erachter? Gaat het bijvoorbeeld om een verzekeringsproduct of een gevoel van zekerheid? Een sporttraining of een manier om af te vallen? Webteksten schrijven begint ook met een goed doordacht verhaal dat de aandacht trekt.

meer dan woorden alleen

de scannende lezer bedienen.

Online lezen begint met scannen: koppen, tussenkoppen, opsommingen. Dat zijn in het oog springende onderdelen. Richt je die goed in, dan schotel je de scannende lezer gelijk de belangrijkste punten voor. Het schrijven van webteksten gaat daarmee over meer dan alleen de inhoud. Door de teksten goed te structureren loods je scannende bezoekers op een gebruiksvriendelijke manier door jouw website en hou je de aandacht vast. En belangrijker nog, je verleidt ze tot actie zoals het aanvragen van een whitepaper of brochure, contact opnemen of een het doen van een bestelling.

gevonden worden

Webteksten schrijven die SEO-proof zijn.

Als je mooie webteksten gaat maken voor je site, wil je natuurlijk ook dat jouw site goed gevonden wordt in Google. Ook hier draait het om de vraag: waar zijn jouw bezoekers naar op zoek? Een zoekwoordenonderzoek kan hierbij veel informatie geven. Op basis van de uitkomsten van dit onderzoek kan ik jouw webteksten zodanig schrijven dat ze niet alleen zo goed mogelijk scoren in Google, maar ook relevant en lekker leesbaar zijn.

Meer weten over webteksten schrijven? Neem gerust contact op.